האם אתם יכולים להבדיל בחיפוש בין מודעות לבין רשומות אורגניות? מהנדס גוגל אומר 'כן'

האם החבר'ה בגוגל צריכים לחשוש בנוגע למודעות חיפוש שמתמזגות עם רשומות אורגניות בחינם?

גוגל ביצעה שינויים רבים בעיצוב ובפריסה של מודעות החיפוש שלה במשך השנים, מה שגרם להתרעמות מצד קהילת המשתמשים במנוע החיפוש. למה? פשוט כי אנשים טענו שהשינויים בוצעו כדי לבלבל אותם מפני שמודעות הממומנות זהות לתוצאות החיפוש הרגילות, האורגניות.

אבל מהנדס גוגל בכיר אמר שהבלבול לא קיים כי, בהתבסס על המידע שיש לו, מבצעי החיפוש יכולים להבחין בין מודעות ממומנות לבין רשומות אורגניות בחינם די בקלות.

מאיפה זה בא? המהנדס נשאל על מאמר שיצא וטען כי "יותר מ-50 אחוזים מהאנשים בין הגילאים 34-18 לא יכולים להבדיל בין מודעה ממומנת לבין תוצאת חיפוש אורגנית במנוע החיפוש של גוגל, וכדי למקסם את האחוז הזה, גוגל תמיד בודקת דרכים כדי למצוא מודעות שהנראות שלהן משתלבת בצורה הטובה ביותר עם הנראות של תוצאות חיפוש אורגניות". המהנדס השיב ש"זה לא נכון" מכל מה שראה עד כה, לפחות מבחינת החיפוש עצמו.

האם מחקרים מראים אחרת? המאמר שהוזכר לעיל מתייחס למחקר שנערך בינואר 2018, ואומר ש-60 אחוזים מהמשתמשים בגוגל אינם יכולים לזהות מודעות ממומנות. המחקר מצא כי "מבין 803 המשיבים לסקר העצמאי, 57.5 אחוזים אינם מזהים את המודעות, 34.8 אחוזים מזהים אותן אבל לא לוחצים עליהן ו-7.7 אחוזים מזהים את המודעות הממומנות ולוחצים עליהן".

למה זה משנה? אם המחפשים לא יכולים להבין את ההבדל בין מודעות ממומנות לבין רשומות אורגניות בחינם, זו בהחלט יכולה להיות סיבה לדאגה עבור קהל המחפשים בגוגל, המשווקים והחברה עצמה.

גוגל רוצה שתוצאות החיפוש שלה יהיו בלתי משוחדות וכן רלוונטיות ככל האפשר. אם גוגל בונה את המודעות שלה ככה שהן משתלבות במראה שלהן עם הרשומות האורגניות, זה יכול לגרום לה להצטייר כמנוע חיפוש לא מוסרי ומוטה בתוצאות החיפוש לכיוון המודעות הממומנות. חלק מהפתרון לבעיה עשוי להיות לימוד של המשתמשים בגוגל על ההבדל בין מודעות ממומנות לבין רשומות אורגניות בחינם, למרות שהמתנגדים עשויים לטעון כי גוגל עושה עבודת תיוג טובה יותר כשהיא משתמשת במודעות החיפוש הממומנות על ידי המפרסמים.