קידום אתרים אורגני

כיום ישנן שתי שיטות עיקריות לקדם אתרים בגוגל: האחת היא קידום ממומן באמצעות google ads והשנייה הינה קידום אתרים אורגני. קידום אורגני המתבצע ע”י חברת קידום אתרים מקצועית יבוסס על הפרמטרים הבאים:

מחקר מילות מפתח

שלב זה הינו קריטי בתהליך קידום אתרים אורגני.

תהליך מחקר מילות מפתח מורכב מתשאול הלקוח, בדיקת מילות חיפוש של מתחרים, שימוש בכלים שונים לחקר מילות מפתח כדוגמת google external tool ובדיקת כדאיות ותחרות המילים ברשימה שנבנתה.

מחקר מילות מפתח הוא תהליך שבסופו מתקבלת רשימה מלאה של מילות המפתח וביטויים  אשר מתאימים ורלוונטיים לקידום יעיל של האתר.  לאחר איסוף מילות המפתח והביטויים  נבצע ניתוח ביקוש, כדאיות ותחרות מילות החיפוש שנבחרו בגוגל.

 

יש להקדיש לשלב זה חשיבות רבה היות ותהליך קידום אתרים אורגני הינו תהליך של מספר חודשים ובחירה שגויה של מילות חיפוש לא תהייה אפקטיבית ולאחר מספר חודשים ובחינה מחודשת של החזר השקעה ממילים אלו במידה ויוחלט לשנות את המילים זה ידרוש עבודה מרובה מחדש על קידום האתר והפסד כסף ומשאבים רבים.

חשוב לציין ששימוש בביטויי חיפוש ארוכים הינה חשובה ביותר. אין ספק שהדבר יניב פחות כניסות לאתר אך ברוב המקרים יתכן מצב שהחזר ההשקעה (ביצוע רכישה/הזמנה/מילוי ליד) מביטויים ממוקדים יהיה רב יותר.

אופטימיזציה טכנית

אופטימיזציה טכנית של האתר הינה השלב בו מקדם אתרים מקצועי בודק את מבנה האתר, מאתר מחסומים ובעיות בהיררכיית האתר ובניווט הפנימי של האתר אשר מקשים על מנועי החיפוש לנווט באתר ומשנה את מבנה האתר וסרגלי הניווט באתר כך שזרימת המידע והקישורים בתוך האתר תהיה תקינה וגוגל יוכל להגיע לכל דפי האתר בצורה טבעית. בסיום תהליך בדיקת אופטימיזציית מבנה האתר, האתר יהיה ידידותי למנועי החיפוש ויאפשר סריקה של כל דפי האתר.

אחת הדוגמאות לבעיית אופטימיזציה של האתר הינה שימוש בפלש כדף בית של אתר בעל מספר עמודים רב. גוגל כמובן לא קורא פלאשים והמסקנה היא שבמקרה כזה יהיה חסם בין דף הבית של האתר לשאר דפי האתר. מקדם אתרים מקצועי יזהה בעיות מסוג זה ועוד תקלות רבות במהירות והתאמות אלו יכולים לעשות פלאים לתהליך קידום האתר.

אופטימיזציית תוכן

שלב זה הינו שלב אופטימיזציית דף נחיתה, כלומר התאמת דפי האתר למנועי החיפוש תוך דגש על מילות המפתח שאנו רוצים לקדם בכל דף ודף של האתר. שלב זה הינו חשוב ביותר ואופטימיזציה נכונה של דף האתר יכולה היא בלבד לגרום לעלייה משמעותית במיקום הדף בתוצאות החיפוש.

השגת קישורים

תהליך השגת קישורים חיצוניים לאתר הינו תהליך ארוך ומורכב. השלבים הראשונים להשגת קישורים חיצוניים הם:

  • רישום האתר באינדקסים חשובים בתחום הפעילות של העסק.
  • השגת קישורים איכותיים לאתר מאתרים אחרים העוסקים בתחום שלנו או בתחום דומה לשלנו. ככל שיקשרו לאתר יותר אתרים איכותיים שקשורים לתחום האתר כל יגדל סיכוי האתר להתקדם במנועי החיפוש.
  • כתיבת תגובות במאמרים רלוונטיים שפורסמו ברשת, פורומים מקצועיים ועוד.

לסיכום

אורכו של תהליך קידום אתרים בגוגל לרוב הינו שלושה חודשים , תלוי בנושא האתר, מספר דפי האתר ומספר מילות המפתח לקידום. השלב הבא הינו תחזוקה שוטפת של קידום האתר, מלאכת קידום האתר מחייבת מעקב ותחזוקה מתמדת . הסיבות לצורך בתחזוקה הינם רבות וביניהם:

  • גוגל אחת לתקופה משנה את מאזן הפרמטרים החשובים לקידום.
  • המתחרים מקדמים את אתרם גם כן לרוב באותם מילים ובמידה ולא תהייה תחזוקה מתמדת הם יעקפו אותך בתוצאות ואף יעלימו אותך מהעמוד הראשון.

עקב סיבות אלו מקדם אתרים מקצועי יציע לכם חבילת תחזוקה חודשית שתיתן מענה לשינויים במנועי החיפוש ולתחרות הקיימת וכמו כן יפיק דוחות אופטימיזציה הכוללים השוואה למתחרים, ניתוח סטטיסטיקות ויחס המרה לאתר ומסקנות רלוונטיות.