מה כולל תהליך מקצועי של קידום אתרים לרופאים?

קידום אתרים, או SEO, שהוא מונח קיצור לאופטימיזציה של מנועי חיפוש, הוא תהליך שיווק שמאפשרים ללקוחות פוטנציאליים למצוא את האתר שלכם כאשר הם מחפשים את השירותים שלכם. תהליך קידום אתרים לרופאים, שמבוצע היטב, מאפשר למטופלים פוטנציאליים לבחור במרפאה שלכם על פני מרפאות אחרות בתחום שלכם.

בנוסף, רוב המטופלים שמבקרים באתר שלכם אינם מגיעים ממודעות בתשלום, מהרשתות החברתיו או מהפניות. תאמינו או לא, שמונים אחוזים ממשתמשי האינטרנט, שזה מספר שמתורגם למאות אלפי משתמשים, מחפשים מידע בריאותי באופן מקוון.

מה זה קידום אתרים לרופאים?

קידום אתרים לרופאים מקיף שיטות עבודה מומלצות שמבטיחות שאתר האינטרנט שלכם יופיע במקומות הראשונים בגוגל, בתוצאות שאינן ממומנות, עבור מצבי בריאות וחיפושים רפואיים שקשורים לתחום המומחיות שלכם.

קידום אתרים אינו מדע מדויק, מכיוון שלגוגל יש אלגוריתמים ומערכת דירוג מורכבים, שכוללים למעלה מארבע מאות גורמי דירוג שהאלגוריתמים שלהם לוקחים בחשבון לפני הצגת תוצאות חיפוש בפני מטופלים.

כלומר, אם האתר שלכם אינו מתעדכן באופן קבוע ואינו עומד בשיטות העבודה העדכניות הטובות ביותר, יתכן שתפסידו את המטופלים הפוטנציאליים.

הבנת תהליך קידום אתרים לרופאים

קידום אתרים לרופאים הוא תהליך אופטימיזציה למנועי חיפוש, שמסייע להבטיח שתחום המומחיות שלכם מופיע במיוחד עבור חיפושים בגוגל. גוגל מכירה בעובדה שמטופלים נוטים לחפש רופא קרוב לביתם, ומשנה את דפי תוצאות החיפוש על מנת להתאים לסוגים אלה של חיפושים.

תוצאות חיפוש מאופיינות במראה של מפה ורישום של שלושה עד ארבעה עסקים, וחשוב להבין שקידום אתרים הוא עדיין תחום מתפתח של שיווק בחיפושים, כך שיש הזדמנות אדירה לזכות במטופלים נוספים ולעקוף את המתחרים שלכם. זה נכון במיוחד מכיוון שגוגל ממשיכה לספק יותר ויותר תוצאות חיפוש מקומיות.

מה ההבדל בין קידום אתרים מקומי לקידום אתרים קלאסי?

ההבדל בין קידום אתרים מקומי לבין קידום אתרים קלאסי הוא שעם קידום אתרים מקומי, גוגל לוקחת בחשבון קבוצה שונה של גורמי דירוג. בעבר, הופעה רבה בחיפושים אחר מטופלים חייבה אתכם להתמקד אם היה בבעלותכם אתר אופטימלי ומודרני.

גוגל משתמשת היום במיקום של חיפושים, קרבה של רופאים למחפשים, איכות הפרופיל העסקי שלהם, ואפילו הדירוגים והביקורות שלהם, על מנת לקבוע מי יקבל את הדירוג הגבוה, או אפילו יופיע בכלל במפה. מה שאומר כי תחומי טיפול ורופאים צריכים לשים לב למספר גורמים מחוץ לאתר, שאולי לא הוקדשה להם תשומת לב מספקת בעבר.

גורמי דירוג מקומיים של קידום אתרים לרופאים כוללים:

  • דירוגים וסקירות
  • סיווג בית העסק
  • קרבת המיקום של המרפאה למחפשים
  • שעות פעילות
  • קישורים מאתרים רלוונטיים אחרים.

איך עובד תהליך חיפוש בגוגל?

כשמטופל פוטנציאלי צריך למצוא רופא שיטפל בתסמונת התעלה הקרפלית שהוא סובל ממנה, הוא עשוי להקליד בגוגל "טיפול בתעלה קרפלית", או "טיפול מיוחד בשורש כף היד". בתוך שניות מההקלדה, מוצג לו דף תוצאות חיפוש שמכיל רשימות עם מומחי יד ושורש כף היד. אבל זה לא הכול, כמובן.

גוגל משתמשת בתהליך חשיבה שניתן לתיאור כ"התאמה מדויקת", כלומר, התאמה קרובה ורלוונטית ביותר של תוצאות לשאילתות חיפוש המשתמשים. כדי לחפש במהירות במיליארדי הדפים ברחבי האינטרנט, גוגל משתמשת ב"סורקי רשת" או "עכבישים" על מנת לאתר את תוכן האתר ולאחסן אותו באינדקס שלה.

כשמטופל פוטנציאלי מחפש את תחום המומחיות שלכם או מצב רפואי קשור, גוגל שואלת את מאגר האתרים שלה, באמצעות האלגוריתמים שלה, על מנת להציג את עמודי האינטרנט הרלוונטיים לחיפוש.

מה זה קידום אתרים לרופאים מחוץ לאתר?

קידום אתרים לרופאים מחוץ לאתר מתמקד בשיפור גורמי הדירוג בגוגל, שאינם קשורים ישירות לאתר שלכם. גוגל משתמשת בגורמים כמו קישורים לאתר מאתרים אחרים, כדי לקבוע ולאמת את הקביעה שלאתר האינטרנט שלכם יש מוניטין מצוין.

מבחינת גוגל, אם אתרים פופולריים רבים מקשרים לאתר האינטרנט שלכם, יש לכם רשימות ספריות מדויקות, ונפח ביקורות גבוה, כך שהיא תבדיל את תחום המומחיות שלכם כמקום שבו המטופלים ירצו למצוא אתכם ולקבל את השירותים שלכם.

מה זה קידום אתרים לרופאים בתוך האתר?

קידום אתרים בתוך האתר מתמקד בשיפור היבטי האתר שלכם, בעיקר מבחינת תוכן ועמודים אישיים. מאמצי קידום אתרים לרופאים בתוך האתר מתחילים במחקר מילות מפתח, שקובע באילו ביטויי חיפוש טופלים באזורכם משתמשים על מנת למצוא את תחום המומחיות שלכם.

מכיוון שביטויי חיפושים ונפחים משתנים לפי גיאוגרפיה ותחום מומחיות, זוהי שיטה מומלצת וחיונית. לאם אין לכם עמודים שמכוונים לביטויי החיפוש שמטופלים נכנסים אליהם בגוגל, סביר להניח שלא תופיעו.

אתרי בריאות ורפואה צריכים להתמקד בביטוי החיפוש העיקרי, כמו למשל "דרמטולוג בפתח תקווה", ועמוד לכל מצב שמטופל במרפאה שלכם, כמו גם שירותים רפואיים אחרים שאתם מציעים.

בשורה התחתונה, קידום אתרים לרופאים הוא תהליך שחשוב לבצע היטב

רוב המטופלים הפוטנציאליים שלכם מגיעים מתוצאות חיפוש אורגניות, כלומר, הם מקלידים מונח חיפוש בגוגל, והאתר שלכם מופיע, בזכות תהליך מקצועי של קידום אתרים לרופאים, שמאפשר למרפאה שלכם לקבל מטופלים חדשים.

ודאי שאתם יכולים לבצע את התהליך בעצמכם, אבל רפואה היא מקצוע תובעני שמצריך שעות עבודה ארוכות, ולכן חשוב שתשכרו את שירותי המומחים שבקיאים היטב בתהליכי קידום אתרים לרופאים, מעודכנים בהנחיות המשתנות של גוגל, וישיגו לכם את התוצאות הטובות ביותר.