למה אני צריך קידום אתרים לאתר שלי כדי להגדיל טרפיק לאתר

למה אני צריך קידום אתרים לאתר שלי כדי להגדיל טראפיק לאתר?

בנייה ותפעול של אתר אינטרנט, אלו דברים שלוקחים זמן ניכר ודורשים לא מעט משאבים. המטרה שלנו, בתור לקוחות ששוכרים חברה לבניית אתרים ולאחר מכן מתפעלים אותו, היא לא רק שיהיה לנו אתר אינטרנט משלנו, אלא למשוך אליו כמה שיותר גולשים, כלומר לייצר טרפיק, תנועה לאתר, אשר תביא ליצירת פעולות שונות של גולשים באתר או דרכו.

אתר אינטרנט הוא בעצם כלי פרסומי, שיווקי, מכירתי. אך בשביל שהוא ישרת אותנו כמו שאנחנו מצפים, עלינו לדאוג שהוא יזכה לחשיפה רבה ככל שניתן, ולא רק זה אלא גם שתהיה חשיפה ממוקדמת, רלוונטית לצרכים שלנו. כלומר שכל גולש אשר נכנס לאתר, ייכנס כי הוא ידע שאצלנו הוא ימצא את מה שהוא מחפש ואכן יבצע רכישה או יזמין מאיתנו שירות.

בדיוק לשם כך נועד הרעיון של קידום אתרים. על מנת להסביר איך קידום יכול לעזור להגדלת התנועה באתר שלנו, צריך להבין תחילה מה זה בכלל קידום אתרים ועל מה הוא מתבסס.

מה זה קידום אתרים ועל מה הוא מתבסס?

למעשה, הרעיון של קידום אתרים מבוסס על עניין מאוד פשוט. המטרה שלנו, בתור בעלי האתר היא שבכל פעם כשגולש יכתוב ביטוי מסוים אשר רלוונטי לתחום העיסוק שלנו, הוא ימצא את האתר שלנו מדורג גבוה במנוע החיפוש של גוגל תחת ביטוי זה.

למשל, אם אנחנו עוסקים בתחום התיירות ומבקשים למכור דיל לארצות הברית, המטרה שלנו תהיה, בכל פעם כשגולש יקליד את הביטוי "דיל לארצות הברית" הוא ימצא אותנו מדורגים גבוה בגוגל, אז הוא יכנס לאתר שלנו ויבצע רכישה או ייצור איתנו קשר. כך קידום אתרים יוצר טרפיק אשר מוביל בסופו של דבר ליצירת פניות (לידים).

קידום אתרים מתבסס על כלים שונים. בראש ובראשונה בנייה נכונה של אתרים, על פי היררכיה של עמודים, כותרות, טקסטים ועוד. כמו כן יש חשיבות גדולה לקישורים חיצונים שהאתר מקבל (מאתרים אחרים), קישורים פנימיים (קישורים בין עמודים בתוך האתר) וכן תכנים רלוונטיים לגולש  שמופיעים באתר או באתרים אחרים ומפנים אליו.

היום, חלק משמעותי בתהליך של קידום אתרים נעשה באמצעות רשתות חברתיות, כאשר זו דרך נוספת באופן כללי לפרסם ולשווק את העסק ומוצריו.

האם באמת צריך קידום אתרים?

השאלה האם באמת צריך קידום אתרים ב-2021, שווה לשאלה האם עסק צריך לפרסם את עצמו באינטרנט באופן כללי או במקומות אחרים. בעיקרון, הוא יכול שלא להשקיע בפרסום כלל ולהסתמך על כך שלקוחות ילמדו על קיומו מפה לאוזן או בדרכים אחרות. אך זה לא יוביל אותו לתוצאה שהוא מצפה לה.

בשביל ליהנות מטרפיק, בשביל לייצר פעילות רצינית באתר, בעל עסק חייב להשקיע בקידום אתרים, איכות, כסף וזמן, רק כך הוא יוכל להשיג את הפירות המיוחלים מהאתר שלו.